resultaten IEP-toets20230511FiersMijndert-076.jpg

De tussenopbrengsten van de IEP toetsen waren het afgelopen jaar voldoende. De leerlingen hebben veel doelen gehaald die wij van te voren hadden gesteld.

De leerlingen van groep 8 maken in april de IEP-eindtoets.

Op 18 en 19 april 2023 hebben de leerlingen van groep 8 de IEP eindtoets gemaakt. Op de chromebook maakten zij de adaptieve toets op de gebieden van Taalverzorging, Lezen en Rekenen.

Na de meivakantie kregen zij hier de uitslag van. Gemiddeld genomen heeft 96% van de leerlingen het 1F niveau gehaald; 88% van de leerlingen heeft het 2F/1S niveau gehaald. Hieronder staan de opbrengsten per gebied en de uitstroompercentages schematisch weergegeven:

iep 2023

We analyseren de opbrengsten van de Eindtoets net als andere jaren met het team en formuleren succes- en verbeterpunten. Alle kinderen hebben een schooladvies ontvangen van de leerkracht. Hiervoor wordt gekeken naar de ontwikkeling van het kind tijdens de hele basisschoolperiode, de resultaten die het kind heeft laten zien en de manier waarop het kind leert. Dit schooladvies is het advies waar het voortgezet onderwijs de toelating op baseert. De Centrale Eindtoets geeft een tweede, onafhankelijk advies.

De resultaten van eerdere jaren:

• 2023: 5 van de 6 gebieden gehaald op de referentieniveaus
  • 2022: 5 van de 6 gebieden gehaald op de referentieniveaus